MSSiKM

Czyszczenie i konserwacja broni

Zaczęty przez adrian1, 09 Grudzień, 2015, 20:07:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

adrian1

Jako że nie mam zbyt dużego doświadczenia w dbaniu o broń, chciałbym dowiedzieć się jak prawidłowo czyścić, dbać i konserwować broń według waszego doświadczenia i wiedzy.
Są różne filmiki i publikacje na ten temat (np.: https://www.youtube.com/watch?v=OSQcNlE0z5w lub https://www.youtube.com/watch?v=b6MTZPvoffI) ale teoria to jedno a praktyka to drugie.

Chodzi mi w miarę o przejrzysty opis waszych czynności/patentów, preparatów jakich używacie ew. spostrzeżenia, sugestie

Co kto może.
Pozdrawiam  8)

PilotHN

irq11

Tutaj też gość ma swój sposób:
https://youtu.be/qUwoNnberQA

Być może ktoś bardziej doświadczony wskaże plusy i minusy?

bartos061

Łooo matko - po co czyszczenie broni tak rozdmuchiwać ::)
W życiu nie czyściłem żadnej lufy minutę  :o Nie licząc unitarki - może ;)
Środek dla mnie też mało ważny. Zazwyczaj do czyszczenia używam olejów w szpreju typu brunox, WD-40 czy balistol.
Używam akurat takiego jaki akurat mam. Do smarowania/konserwacji używam smarów stałych jak np. ten guntec, hoppes no.9, ewentualnie brunox zielony. Też co akurat się nawinie.
Kilka razy nawet używałem oliwy z oliwek bo nic innego nie było a rdza zaczynała się pojawiać.
Do lufy najczęściej używam boresnake-a a na pewno szczotka musi być z mosiądzu a nie jakiś tam plajsdikowy badziew - no chyba że ktoś lubi tak piłować lufę jak na filmie.
W glocku i innych plajsdikach warto smarować tyko punkty zgodnie z instrukcją a reszta sucha.
Karabiny z kolei u mnie pływają w oleju i czyszczę je z raz w roku nie licząc przetarcia i zakonserwowania lufy. Po każdym strzelaniu tylko dolewam oleju.
Wojsko skutecznie u mnie zabiło chęć czyszczenia broni to i prawie nie czyszczę - a jak jakiś sprzęt nie daje rady to znaczy że się nie nadaję. Nie licząc oczywiście obiektów wybitnie kolekcjonerskich, które i tak są prawie cały czas zakonserwowane.