MSSiKM

Zamach Komisji Europejskiej na prawa do posiadania broni!

Zaczęty przez adrian1, 19 Listopad, 2015, 08:58:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

Vincent

Właśnie miałem to tu wklejać.
Widać trzeba się nieco pośpieszyć, już nadanych raczej nie cofną.


MaciekSz

#3
Cytat: Vincent w 19 Listopad, 2015, 09:17:36
Właśnie miałem to tu wklejać.
Widać trzeba się nieco pośpieszyć, już nadanych raczej nie cofną.

No wlasnie dowcip w tym, ze wszystko, co zbanowane, ma isc na zyletki.

Korwin w PE juz wie.
Czy ktos zna osobiscie Cejrowskiego (lub kogos, kto zna kogos, kto zna itd)? Dobrze byloby go uruchomic.
To samo dotyczy Ziemkiewicza.

Tylko nic "na pale".

Twardoch (pisarz) tez jest z naszych - do niego pewnie Slazacy uderza.

Z listy Kukiza do Sejmu wszedl Jacek Wilk z KNP i prezes UPR, jak mu tak - Jozwiak? To naturalni sprzymierzency.

WTK

Nic "na pale" - bardzo słuszna uwaga. Postanowiłem zrobić mały eksperyment. Wszedłem na petycję której adres wyżej podałem i odświeżałem strone co 10-15 sekund. Co te 10-15 sekund licznik był większy o kilka-kilkanaście głosów i zbliżał się do 50000. Tak, wiem, to ciągle bardzo mało, jak na całą UE, ale petycja powstała dopiero wczoraj, wiem też, że ci z KE czy PE mogą ją olać, jednak coś to znaczy. Im więcej osób podpisze tym lepiej.
Druga sprawa to może warto zmienić tytuł wątku na coś w stylu "KE chce nas rozzbroić" aby się lepiej kojarzyło...?
Zaciekła dyskusja toczy się na iwebie: http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?f=75&t=137063

PilotHN


WTK

Coś bardzo ważnego w sprawie: http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?f=75&t=137378
Aby się nie rozpisywać wrzucam link na iweb. Sądzę, że też powinniśmy wysmarować jakieś pismo. Kto by mógł sensownie zrobić?
Edit: O! Właśnie UES opisał sprawę pomniżej...

UES

Napisałem maila do Ministra.

Odpowiedział.



"Koledzy strzelcy, kolekcjonerzy, myśliwi, pasjonaci...
Pozwoliłem sobie wysmarować wiadomość do Pana Ministra Jarosława Stawiarskiego, w której opisałem wnioski i spostrzeżenia dotyczące sytuacji związanej z planowanym wprowadzeniem sankcji na posiadaczy broni.

Nie będę się rozwijał w szczegółach.

Oto odpowiedź jaką uzyskałem:

"Witam, dziękuję za informacje. Proszę o przesłanie Pana oficjalnego stanowiska (a najlepiej Pana klubu, organizacji), podpisanego i zeskanowanego na adres mojego biura poselskiego: [email protected] Materiały te wykorzystam i przedstawię w rozmowie z ministrem Mariuszem Błaszczakiem.
Pozdrawiam."

Tak więc ludzie, zbierajcie się w klubach, na strzelnicach, w kołach i stowarzyszeniach i piszcie, oficjalne pisma.

Jeżeli chcecie wiedzieć co było przedmiotem mojej argumentacji...piszcie, chętnie podpowiem.

My w naszym stowarzyszeniu patrzymy na problem globalnie z punktu widzenia naszego kraju.


My też musimy takie pismo wysmarować. Trzeba szybko przemyśleć argumentację.

Ja wklejam wam do zapoznania się swoją: (zaznaczam, że to co Pana Friedman mówi w linkach...się dzieje, bo jestem uczestnikiem naocznym, to są już fakty a nie przepowiednie)

Kolego.

Wiem, że możesz być zajęty, sprawy mocno przyśpieszyły ostatnio.

Jeżeli znajdziesz chwilę to zapoznaj się z treścią mojego maila i załącznikami (linkami do materiałów poglądowych - poświęć proszę chwilę, swojego cennego czasu, na zapoznanie się)

Sprawa może nie koniecznie dotyczy wojskowych strzelnic, ale...

https://www.change.org/p/council-of-the-european-union-eu-you-cannot-stop-terrorism-by-restricting-legal-gun-ownership?recruiter=429836782&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink

Nowa dyrektywa EU.

Patrząc na sprawę z naszego punktu widzenia (mówię globalnie) czyli...patrząc z Warszawy (czyt. z Polski) na to co się w ostatnim czasie dzieje na świecie.
Oraz...
Analizując suche fakty, takie jak:

1. Polska najbardziej rozbrojony kraj po środku Europy:

http://gunblog.eu/2014/06/rozbrojony-kraj/

1.3 szt broni na 100 mieszkańców...
Większego ograniczenia już chyba nie potrzeba?

2. Że od niedawna w Rosji prawo zakupu i posiadania broni ma każdy pełnoletni, nie karany obywatel.

http://www.pch24.pl/bron-palna-dla-wszystkich---rosja-dozbraja-cywilow,32236,i.html

A ponadto zliberalizowano tam prawo dotyczące obrony własnej:

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/nowe-prawo-rosjanin-moze-posiadac-bron-w-celu-samoobrony,489921.html

http://pl.sputniknews.com/polish.ruvr.ru/2014_11_20/Rosjanom-rozszerzane-sa-prawa-do-obrony-wlasnej-1575/

3. Biorąc świadomie pod uwagę, że (jeszcze) nie jesteśmy światowym graczem a jedynie możemy chcieć być partycypantem w pewnych sprawach.

https://www.youtube.com/watch?v=mdqYRkBWFks

4. Odnosząc się do poniższego materiału  oraz mając w świadomości punkty 1 i 2 BARDZO MARTWIĘ SIĘ O TO ŻE NOWA DYREKTYWA EU to tylko część, mały puzzel większej globalnej układanki.

https://www.youtube.com/watch?v=7Kfh0Fuq7LI

Chciałbym wierzyć że nasi "komisarze" nie będą aż tak zaślepieni ostatnimi wydażeniami.
Tym bardziej, że zamachów nie dokonano z legalnie posiadanej, zarejestrowanej, kupionej w koncesjonowanym punkcie broni...ale z broni, której pochodzenie i wytworzenie budzi poważne wątpliwości.

Sprawa o tyle interesująca, że bardzo szybko przygotowany projekt dyrektywy ukazał się jeszcze zanim kuż po zamachach opadł ???
Tak szybko pracują? Czy projekt był już gotowy?

W tym kontekście wygląda mi to na celowe działanie w celu wyprodukowania pospulstwa, które będzie łatwo sterowalne i unicestwialne :(

https://www.youtube.com/watch?v=oQ75v2JVkyQ

Zbiek okolicznoiści?

Jako strzelec pasjonat, proszę Cię, strzelca pasjonata o nie tyle podpisanie petycji...

https://www.change.org/p/council-of-the-european-union-eu-you-cannot-stop-terrorism-by-restricting-legal-gun-ownership?recruiter=429836782&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink

...co o pomoc wdotarciu z nią do ludzi którzy będą podejmowali decyzje w tej sprawie. Oczywiście mówię tu o ludziach z tego kraju, naszych reprezentantach w EU.

Nie chodzi tu o kwestię obrony przed falami imigrantów.
Choćby 1% z nich to byli "zołnierze" czarnej flagi.

Chodzi o to na kogo jako duży kraj po środku europy możemy liczyć?

https://www.youtube.com/watch?v=mdqYRkBWFks

Chyba tylko na siebie.

Liczę również na sugestie z Twojej strony dotyczące tego, kogo można problemem zainteresować?

Czołem.

Pozdrawiam.

PilotHN

OK. Kto w imieniu organizacji zredaguje pismo? Kiedyś Gwena smażyła niezłe pisma...
Ja zrobię resztę.

UES

mogę zrobić kość.

Czyli w rozwiniętych punktach przytoczyć różne argumenty.

Dobrze jest się oprzeć na artykułach Andrzeja Turczyna, statystykach potwierdzających że ilość broni w posiadaniu ludności wzrosła a przestępczość maleje itp...

Moje argumenty dotyczą spraw międzynarodowych.

Jeszcze jakiś czas temu sam bym w nie nie wierzył gdybym pewnych rzeczy nie zobaczył...


Gwena

Obawiam się, że wynik takiego referendum byłby nie po naszej myśli - nawet tak zwana "prawica" ostro atakuje Warzechę za ten sensowny tekst:
http://wpolityce.pl/polityka/272570-czy-minister-blaszczak-wspiera-rozbrojenie-polakow-nowy-szef-mswia-poparl-w-brukseli-prace-nad-antyobywatelskim-projektem
wystarczy poczytać komentarze tamtejszych, skrajnie pisowskich czytelników uważających się za prawicowców... o lewicy szkoda mówić, sensownych konserwatystów u nas nie ma.

MaciekSz

O rany, jak Gwena weszla na forum, to musi byc juz naprawde powazna sytuacja ;)

W dziale wewnetrznym wkleilem swoje propozycje pisma.
Poprawiajcie, redagujcie.

A, i tak sie zastanawiam - mamy ze 2 czlonkow w USA, nie?
Moze by przez nich poprosic NRA o wsparcie koncepcyjne?


PilotHN

Ja jednak wrzucę tekst, nie wszyscy "istnieją" :)

CytatZa Justyn Łyżwa
"Przetłumaczyłem ten tekst stanowiska rządu fińskiego. Ma nieco nieścisłości i pewnych niezręcznych sformowań. Mam wrażenie, że powstały one przy tłumaczeniu na angielski. Tak więc przejrzyjcie to dokładnie. Słowo Gabinet, można zastąpić słowem "rząd" jeśli tak będzie wygodniej. W nawiasach umieściłem własne krótkie uwagi, na które warto zwrócić uwagę. Nie jestem prawnikiem, niech teraz ktoś się nad tym popastwi. Może coś pomoże.
No dobra to teraz tekst :
Propozycja:
W liście elektronicznym znajduje się pytanie dotyczące środków prewencyjnych opierających się na potencjalnych zmianach dyrektywy dotyczącej broni. Zgodnie z listem, należy spodziewać się, że Komisja Europejska zaproponuje ograniczenie posiadania broni palnej przez osoby prywatne, przynajmniej w odniesieniu do broni samoczynnej oraz przeniesienie samopowtarzalnych wersji karabinów i karabinków automatycznych (szturmowych) do kategorii A , jak również ograniczenie możliwości prywatnego handlu bronią przez internet.
Opinia Gabinetu:
Zakaz posiadania broni samoczynnej i ograniczenie dostępu do wersji samopowtarzalnych:
Finlandia uważa, że Komisja, zamiast tego powinna ograniczyć nielegalny handel bronią. Nielegalny handel stanie się trudniejszy, jeśli ujednolicone zostaną standardy dezaktywacji broni. Zgodnie z tym, co twierdzi Komisja, temat ten poruszany był na spotkaniu Komitetu d.s broni palnej 3 listopada 2015r. Dodatkowo, handel ten może zostać ograniczony poprzez efektywne ujednolicenie prawodawstwa dotyczącego ,,istotnych części" broni w krajach członkowskich. Restrykcje dotyczące handlu przez internet i rozszerzenie nadzoru może także zapobiegać dostawaniu się broni w niepowołane ręce.
Zamiast zakazu posiadania broni przez osoby prywatne, proces powinien iść w kierunku lepszej kontroli posiadania broni, na przykład poprzez wymaganie wskazania istotnych powodów jej posiadania i przynależności do sportowej organizacji strzeleckiej. ( tego typu sformułowania znajdują się już w Ustawie o Broni i Amunicji, a więc polskie prawo nie potrzebuje kolejnych ograniczeń w tym kierunku – przyp. tłum. ). Dodatkowo pozwolenia mogłyby być odnawiane okresowo ( j.w. konieczność corocznego odnawiania licencji sportowej jest własnie przykładam na istnienie tego typu zapisów w prawie polskim - przyp. tłum.).
Ograniczenia dla kolekcjonerów broni:
Dezaktywowana broń ma nikłą bądź żadną wartość kolekcjonerską i zakaz jej posiadania nie ma wpływu na sport strzelecki w Finlandii. Posiadanie broni automatycznej powinno nadal być możliwe zarówno dla prywatnych kolekcjonerów jak i dla muzeów. Konieczne jest także wydawanie nadal pozwoleń na broń samoczynną do celów szkoleniowych.
Ograniczenia dla handlu internetowego:
Zamiast zakazywać handlu przez internet, lepszym wyjściem byłoby kontrolowanie go. Do zakupu broni online powinno konieczne być pozwolenie, a sprzedaż zagraniczna powinna odbywać się pod kontrolą odpowiednich władz, polegającą na wymianie informacji. (Te przepisy także istnieją w prawie polskim – przyp. tłum.)
Argumenty gabinetu:
W liście elektronicznym znajduje się pytanie dotyczące środków prewencyjnych opierających się na potencjalnych zmianach dyrektywy 91/477/ETY, dotyczącej broni. Zgodnie z posiadanymi informacjami 18 listopada 2015 Komisja wydała oświadczenie, że propozycje zostały przyjęte. W oświadczeniu tym komisja proponuje zmiany w oparciu o opinie przedstawione przez jej ekspertów. Proponowana dyrektywa wyznacza minimalne standardy prawa dotyczącego broni, które powinny zostać spełnione przez kraje członkowskie. Dyrektywa ta określa tylko poziom minimalny, który zdaniem komisji jest nieefektywny jeśli chodzi o definicje broni i jej istotnych części. W skutek tego prawa w poszczególnych państwach różnią się a także możliwy jest zakup części w innym państwie i złożenie z nich broni w państwie, gdzie jest to nielegalne. To dowód na to, że system kontroli jest nieefektywny, a ryzyko poniesienia konsekwencji jest niewielkie.
Opierając się na takich założeniach, Komisja Europejska proponuje ograniczenie prywatnego dostępu przynajmniej do broni samoczynnej oraz przeniesienie samopowtarzalnych wersji karabinów i karabinków szturmowych do kategorii A a także ograniczenie możliwości prywatnego handlu bronią przez internet. W chwili obecnej nie ma bardziej szczegółowych informacji (są, tu należy podać propozycję dyrektywy, która jest już dostępna w sieci).
Opierając się na najnowszych badaniach należy stwierdzić, że te ograniczenia będą miały znaczący wpływ na stan prywatnego posiadania broni oraz sport strzelecki w Europie. W zależności od przyjętego kontekstu, ograniczenia te będą miały także wpływ na narodowe zdolności obronne, imprezy strzeleckie organizowane przez żołnierzy rezerwy, strzelectwo sportowe, myślistwo oraz kolekcjonerstwo broni. Nie wspominając o skutkach dla producentów broni i sprzedawców.
Gabinet chciałby szczególną uwagę zwrócić na wpływ dyrektywy na ochotnicze organizacje paramilitarne. Ochotnicy i członkowie tego typu organizacji odgrywają ogromną rolę w podtrzymywaniu poziomu wyszkolenia i umiejętności rezerw wojskowych. Obrona narodowa Finlandii opiera się na rezerwistach ( polska także – przyp. tłum.).
95% personelu wojskowego to rezerwiści, o których wyszkolenie dbają Siły Zbrojne Finlandii. Ochotnicze organizacje wspierają te działania i sprawiają, że rezerwiści są w stanie wspierać władze. Zgodnie z badaniami, ograniczenia nałożone na samopowtarzalne karabiny i karabinki oraz pistolety maszynowe będą miały ogromny wpływa na poziom wyszkolenia strzeleckiego rezerwistów. Szkolenia i imprezy strzeleckie organizowane są w większości z użyciem broni, która ma zostać zakazana, a to z czasem uderzy zarówno w wyszkolenie jak i w morale rezerw. Zgodnie z opinią gabinetu, restrykcje nakładane na rezerwistów wysyłają na zewnątrz negatywny sygnał.
W oparciu o badania, zmiany będą miały także wpływ na pozycję maanpuolustuskoulutusyhdistys ( Stowarzyszenie Szkoleniowe Obrony Narodowej – odpowiednik LOK, o dużo większym znaczeniu) jako strategicznego partnera Sił Zbrojnych Finlandii, szczególnie jeśli posiadanie takiej broni nie będzie dozwolone dla organizacji publicznych.
Zakaz posiadania broni samopowtarzalnej przez osoby prywatne doprowadzi do upadku wielu strzeleckich gałęzi sportu, takich jak na przykład IPSC, a także może mieć wpływ na broń używaną do polowań. Zakaz posiadania broni samoczynnej uderza przede wszystkim w kolekcjonerów.
Zgodnie z listem elektronicznym ograniczenia dotyczące internetowego handlu bronią są najbardziej niejednoznaczne. Nie ma w nim informacji dotyczącej tego, czy ograniczeniu podlegać ma sprzedaż, kupno, czy też i jedno i drugie. Typy broni wymienione w liście już w tej chwili wymagają w Finlandii pozwolenia ( w Polsce także – przyp. tłum.) a przewiezienie ich za granicę także wymaga odpowiednich pozwoleń. Służby celne potwierdzają, że broń przekraczająca granice posiadają odpowiednie zezwolenia. Proponowanie ograniczenia zapewne mają uderzyć w nielegalny handel częściami oparty na istnieniu różnic w definicjach istotnych części broni oraz standardów jej dezaktywacji. Zgodnie z opracowaniami dostępnymi temu gabinetowi, zdarzały się wypadki kiedy broń zdezaktywowaną łatwo dało się przywrócić do stanu pełnej używalności. Tego typu broń używana była poza Finlandią. Gabinet zgadza się, że wspólne i dokładnie określone zasady pozbawienia użyteczności (dezaktywacji) mogłyby być skutecznym środkiem zapobiegającym nielegalnemu handlowi bronią. Proces ujednolicenia tych przepisów powinien być kontynuowany.
W Finlandii wszystkie restrykcje dotykają przestrzegających prawa obywateli (w Polsce także – przyp. tłum.), którzy używają broni podczas legalnych i podlegających kontroli zawodach i treningach. Ograniczenia sprzedaży internetowej mogłyby także wprowadzić duże utrudnienia w zakupie broni na większe odległości, co jest bardzo częstą sytuacją w Finlandii. Nie należy także zapominać o obsłudze i naprawach broni, które także są składnikami bezpieczeństwa.
Celem Komisji jest poprawa bezpieczeństwa wewnętrznego w Unii Europejskiej. Zgodnie z opinią Gabinetu, środki zawarte w propozycji nie są w stanie skutecznie zblokować nielegalnego handlu bronią.
Zamiast tego uderzają one w praworządnych obywateli, którzy już, dobrowolnie, poddali się ograniczeniem. Otrzymana propozycja stwierdza także, że nim silniejsza jest kontrola nad bronią, tym większe jest zapotrzebowanie na broń nielegalną.
Zamiast tego nacisk powinien zostać położony na ograniczenie nielegalnego handlu bronią. Gabinet twierdzi, że zapobieganie przestępczości na terenie UE wymaga efektywnej komunikacji pomiędzy różnymi autorytetami i rozległej wiedzy na temat praw dotyczących broni.
W opinii gabinetu prawo dotyczące broni w Finlandii jest surowe, lecz skuteczne i zapewnia bezpieczne i kontrolowane kolekcjonowanie broni, uprawianie sporów strzeleckich, polowanie i trening rezerw militarnych. (Podobnie w Polsce – przyp. tłum. ). Gabinet wierzy także, że prawodawstwo UE powinno posłużyć się fińskimi przepisami jako modelem skutecznie funkcjonującego prawa oraz spróbować zharmonizować przepisy unijne zgodnie z przepisami fińskimi."

Tomek

Rozesłałem do znajomych na facebooku taki tekst: "Bardzo proszę o zapoznanie się ze sprawą nawet tych, którzy nie interesują się bronią palną, bądź są jej przeciwnikami. Po zamachach w Paryżu Komisja Europejska rozpoczęła procedurę legislacyjną nowych, ogólnoeuropejskich przepisów mających praktycznie zakazać posiadania broni palnej przez osoby cywilne, a niektóre rodzaje już posiadanej legalnie broni mają zostać zniszczone (nawet broń zabytkowa!). Grono legalnych posiadaczy broni palnej w Polsce to około 200 tysięcy osób: sportowców, myśliwych, kolekcjonerów, członków grup rekonstrukcji historycznej itd. Broń palna to przedmiot ich zainteresowań, kolekcji, narzędzie niezbędne w sporcie, polowaniu, obronie. Są to osoby praworządne, nie stanowiące żadnego zagrożenia dla otoczenia, przechodzące specjalistyczne badania lekarskie i psychologiczne, kontrolowane przez policję. Dlaczego i jakim prawem Komisja Europejska chce odebrać tym ludziom możliwość realizacji swoich pasji, swojego hobby? Jako argument przywołuje fakt, iż zamachy w Paryżu dokonane zostały z użyciem broni palnej. Ale przecież broń używana przez terrorystów była NIELEGALNA! A więc nie miała ŻADNEGO związku z legalnymi posiadaczami broni na pozwolenie! Każdy ma prawo do swoich poglądów, realizacji swoich zainteresowań i pasji. Są osoby, które są przeciwnikami broni, rozumiem to. Ale są też osoby, dla których broń palna jest przedmiotem sportowej i kolekcjonerskiej pasji. Nie pozwólmy, by przez nieodpowiedzialne, nielogiczne i nastawione na populizm kroki Komisji Europejskiej odebrano im możliwość realizacji swoich zainteresowań.
Bardzo proszę o zapoznanie się ze szczegółami oraz podpisanie petycji: http://trybun.org.pl/.../komisja-europejska-utrudniajac-dost.../
https://www.change.org/p/council-of-the-european-union-eu-y..."

Jest adresowany także do "laików", stąd taka, a nie inna argumentacja. Może komuś pomoże w zredagowaniu podobnej wiadomości.

WTK

Mam trochę zaległości (wystarczy kilka godzin nie być przy komputerze ;D ), ale tak na szybko: referendum (to powyżej) by było przegrane. Nie tędy droga. Hoplofobia szaleje. We Francji usuwają zabawkowe karabiny ze sklepów, było w dzisiejszym Teleekspresie. Na razie trzeba bronić tego co mamy.

PilotHN

#17
Tu obrazki pewnego artykułu, który ukazał się w niemieckiej prasie, oraz jego tłumaczenie (dzięki Adam "z telewizora").


UES

Koniec drugiego akapitu i dalej...jak najbardziej do wykorzystania w naszych wypocinach

WTK

Jak najbardziej. Hoplofoby zaraz jednak powiedzą, że do uprawiania strzelectwa wystarczy klubowy kbks, przecież np. ludzie uprawiający szybownictwo nie mają własnych szybowców. - autentyczne.


UES

Takie coś znalazłem...
Lublin, 21.11.2015 r.

Sz.P. Ministrze:
Mariusz Błaszczak (MSWiA),
Witold Bańka (MSiT),
Jarosław Stawiarski (v.MSiT),

PETYCJA DOTYCZĄCA ZMIAN DYREKTYWY W SPRAWIE KONTROLI NABYWANIA I POSIADANIA BRONI

W imieniu Klubu Strzeleckiego FUN GUN Lublin wskazujemy, że przyjęta przez Komisję Europejską zmiana w dyrektywie 91/477/ECC z dnia 18 czerwca 1991 r. w sprawie kontroli nabywania i posiadania broni może doprowadzić do upadku strzelectwa sportowego w Polsce.
Przypominamy, że w obecnym stanie prawnym uzyskanie pozwolenia na posiadanie broni sportowej jest poprzedzone długotrwałą i kosztowną procedurą weryfikacyjną. Pozwolenia te są przyznawane przez Wojewódzkich Komendantów Policji jedynie osobom niekaranym, które spełniły szereg warunków i wymagań przewidzianych w ustawie z dnia 21 maja 1999r. o broni i amunicji (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 576 z późn. zm.).
O pozwolenie na posiadanie broni sportowej mogą ubiegać się członkowie klubów strzeleckich, którzy zdali egzamin na patent strzelecki, a następnie uzyskali licencję zawodniczą Polskiego Związku Strzelectwa Sportowego. Kolejnym warunkiem jest uzyskanie pozytywnych orzeczeń z wieloetapowych badań lekarskich, w tym psychiatrycznych oraz pozywanego orzeczenia psychologa. Wniosek o wydanie pozwolenia na posiadanie broni sportowej jest weryfikowany przez wydziały postępowań administracyjnych Wojewódzkich Komend Policji, także poprzez przeprowadzenie wywiadu środowiskowego przez dzielnicowego. Po uzyskaniu pozwolenia na posiadanie broni w celach sportowych, broń ta znajduje się pod stałym nadzorem Policji, która w szczególności bada czy jest ona przechowywana w certyfikowanych szafach pancernych typu s1. Przedłużenie zaś co roku licencji zawodniczej wiąże się z obowiązkowym i systematycznym udziałem w licencjonowanych przez PZSS zawodach strzeleckich. Utrata licencji jest podstawą do odebrania pozwolenia na posiadanie broni w celach sportowych.
Podkreślenia wymaga fakt, że przepisy o dopuszczeniu w Polsce do posiadania broni palnej (w tym, w celach sportowych); należą do jednych z najbardziej restrykcyjnych na świecie. Unormowania te są również o wiele bardziej restrykcyjne od tych, które obowiązują w państwach członkowskich Unii Europejskiej, np. Czechach, Finlandii, Szwecji, Austrii czy Hiszpanii. Mimo tego; tysiące osób podejmują trud organizacyjny i finansowy, ażeby sprostać tym warunkom i legalnie uzyskać broń palną w celu realizacji swojej pasji jaką jest strzelectwo sportowe.

Zmiany przedmiotowej dyrektywy, autorstwa Pani Komisarz Elżbiety Bieńkowskiej, przyjęte już przez Komisję Europejską są niejasne i doprowadzą – w zależności od interpretacji – do uniemożliwienia treningów i uczestnictwa we współzawodnictwie sportowym w wielu konkurencjach strzeleckich, w tym zwłaszcza w konkurencjach karabinowych. W skrajnym przypadku zmiany te; mogą doprowadzić do zakazu posiadania broni samopowtarzalnej, a więc de facto unicestwić strzelectwo sportowe w Polsce.
Dlatego stanowczego zaakcentowania wymaga fakt, że broń ta służy nam – członkom klubu strzeleckiego – do uprawiania sportu. Broń ta jest używana na strzelnicach, zgodnie z regulaminem i zasadami bezpieczeństwa oraz największą rozwagą. Broń zakupiona legalnie do celów sportowych nigdy nie służyła i nie służy jako narzędzie przestępstwa, a jakiekolwiek wypadki z jej użyciem są w praktyce ograniczone niemal do zera. Oznacza to, że w warunkach polskich statystycznie; o wiele niebezpieczniejszym - niż karabin nabyty legalnie do celów sportowych - narzędziem jest nóż kuchenny albo niebezpiecznie prowadzony samochód.
Zdecydowanie nie godzimy się z błędną argumentacją Pani Komisarz Elżbiety Bieńkowskiej, jakoby zmiany dyrektywy w sprawie kontroli nabywania i posiadania broni miały na celu walkę z terroryzmem. Co najmniej nieprawdopodobne jest, ażeby terroryści czy przestępcy nabywali broń w sposób legalny i poddawali się szczegółowej weryfikacji, w tym także pod względem karalności, zdrowia psychicznego i predyspozycji psychologicznych do posiadania broni.
Jesteśmy praworządnymi obywatelami postępującymi ściśle według przepisów prawa, którzy nadal na własny koszt chcą uprawiać bezpiecznie wybraną przez siebie dyscyplinę sportową, czyli strzelectwo sportowe.

Należy również wskazać, iż implementacja do polskiego porządku prawnego zmian w/w dyrektywy może narazić Skarb Państwa na obowiązek wypłaty odszkodowań posiadaczom broni sportowej. Rosnąca liczba strzelców sportowych, znaczne koszty zakupu w tym celu broni oraz koszty związane z jej bezpiecznym przechowywaniem i uzyskaniem pozwolenia; prowadzą do konstatacji, że Skarb Państwa może narazić się na wielomiliardowe straty finansowe, wskutek przegranych postępowań grupowych (uwzględnionych przez sądy pozwów zbiorowych).

Wobec powyższego zwracamy się z prośbą o podjęcie wszelkich – przewidzianych prawem – działań zmierzających do zablokowania niekorzystnych zmian w dyrektywie 91/477/ECC z dnia 18 czerwca 1991 r. w sprawie kontroli nabywania i posiadania broni. W szczególności Rzeczpospolita Polska może doprowadzić do ich uchylenia bądź rozsądnego przemodelowania na etapie procedowania dyrektywy w Parlamencie Europejskim. Wskazujemy również, że istnieje możliwość wniesienia skargi o unieważnienie zmian w przedmiotowej dyrektywie do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu. Wreszcie; na etapie ewentualnej implementacji dyrektywy do polskiego porządku prawnego, można dokonać jej transpozycji w sposób, który nie będzie godził w strzelectwo sportowe.

Z wyrazami szacunku
Klub Strzelecki FUN GUN Lublin

Vincent


Komitet wykonawczy Komisji Europejskiej w sprawie Dyrektywy Nr. 477 został zmuszony, przez akcje odbywające się we wszystkich krajach członkowskich UE - organizowane zarówno przez sformalizowane organizacje strzeleckie jak i indywidualnych użytkowników, do otwarcia KONSULTACJI SPOŁECZNYCH.   

Gdyż, jak stwierdzono, wyniki pierwszych konsultacji jakie się odbyły są niewiarygodne i niemiarodajne.



W ciągu 24 godzin, od momentu udostępnienia strony konsultacji społecznych, na stronie komitetu KE dokonano ponad 100 tysięcy wpisów – prawie wszystkie są negatywne. Taka skala wpisów i negatywnych opinii, o ile zostanie diametralnie jeszcze zwiększona - może zmusić KE do całkowitego zaprzestania prac nad Dyrektywą 477.
Konieczne są skoordynowane działania wszystkich zainteresowanych środowisk strzeleckich, jak również indywidualnych osób, aby jak najwięcej opinii zostało zamieszczonych na stronie komitetu KE

pod ADRESEM:
https://ec.europa.eu/transparency/regdoc/?fuseaction=feedback&docId=3085376&language=pl



Należy posługiwać się koncepcją znormalizowanych listów oraz argumentów, gdyż w przeciwnym razie konsultacje te zostaną ponownie uznane za niemiarodajne i usunięte.

Baza argumentów:
https://www.facebook.com/notes/firearms-united-poland/baza-argument%C3%B3w-by-zablokowa%C4%87-inicjatyw%C4%99-ke-kt%C3%B3ra-przyj%C4%99%C5%82a-poprawk%C4%99-do-dyrektywy/448299188691727



Akcję wsparł, znany w środowiskach strzeleckich, Instruktor Zero:

strona FB gościa w folii na głowie
https://www.facebook.com/InstructorZero/posts/938341986246369





Ciekawe informacje można również znaleźć w raportcie ewaluacyjnym - sporządzonym dla KE, a dotyczącym dotychczasowego funkcjonowania dyrektywy. Swoje krótkie streszczenie podesłał nam Chochla:

Wynikają z niego (raportu) dwie podstawowe rzeczy.

1) EU nie ma bladego pojęcia na ile dyrektywa zadziałała w kwestiach bezpieczeństwa, bo nie ma żadnych danych na podstawie których można by to ocenić. Nie mają danych z podziałem na przestępstwa popełnione przy pomocy broni legalnej/nielegalnej. Nie mają danych na temat ile broni z rynku legalnego trafiło na rynek nielegalny. Nie mają NIC i się do tego oficjalnie przyznają. Skąd więc te hasła w notkach prasowych, że zaproponowane do dyrektywy zmiany były poprzedzone jakimiś dokładnymi analizami?

2) Generalne wrażenie osób piszących raport jest takie, że obecna dyrektywa działa całkiem dobrze. Wysuwają opinię, że należałoby ją zmienić, ale w kwestiach dotyczących:
- konwersji broni alarmowej
- reaktywacji egzemplarzy zdekowanych
- poprawienia wymiany informacji o posiadaczach broni w kontekście jej przemieszczania pomiędzy krajami członkowskimi
- ujednolicenia pewnych aspektów dotyczących definicji istotnych części broni
i paru innych, ale mało w sumie istotnych z naszego punktu widzenia.

Jest jedna opinia dotycząca kwestii broni samopowtarzalnej (i jej możliwości przerobienia na broń samoczynną) ale jest wyraźnie napisane, że wymaga to głębszej analizy (na wniosek kilku państw członkowskich)

Cytuję:
"In-depth analysis on key issues (Non legislative)
The evaluation recommended conducting in-depth analyses of specific aspects related to the Directive that were found problematic in the study: 1) further harmonisation of the firearms ownership requirements; 2) interpretation of the term broker; 3) assessment of rules applied to semi-automatic weapons and assessment of their level of danger (in relation to their convertibility into automatic weapons).
Underlying issues
: 1) Firearms ownership requirements: the evaluators noticed the progressive alignment of MS towards common and more detailed requirements than the ones indicated in the Directive; 2) Term broker: inconsistencies in the definition of the term might create risks. 3) Semi-automatic guns: a number of MS has highlighted the risks associated to the conversion of semi-automatic guns into automatic guns."

Skoro sama UE przyznaje, że dyrektywa działa całkiem skutecznie z małymi wyjątkami, to dlaczego za chwilę ogłasza poprawki do dyrektywy stojące w całkowietej sprzeczności do tego raportu. Dlaczego nasze MSW bez żadnych konsultacji i refleksji przyjmuje te poprawki jako rozwiazanie problemów dotyczących zagrożenia terrorystycznego w UE?

PilotHN


WTK

Bardzo intensywna dyskusja w kilku wątkach na ten temat jest na iweb'ie, tak intensywna, że forum właśnie padło... To dobrze, że zainteresowanie takie wielkie ale źle, że padło...


WTK


AdamH

Przepraszam z góry za zbyt dobry humor ale dostałem dziś pozwolenie na 10 szt. sportowej do celów kolekcjonerskich i 6 szt. sportowej  ;D

Poniżej propozycja jak radzić sobie w trudnych czasach - Polak zawsze coś wykombinuje. W planach jest też przeróbka na odprzodówkę (zostanie wykonana przez speców z Piszu)

MaciekSz

Cytat: AdamH w 24 Listopad, 2015, 19:26:43
W planach jest też przeróbka na odprzodówkę (zostanie wykonana przez speców z Piszu)

Nawet nie wiesz, jak blisko prawdy mozesz byc ;)

A tak w ogole to gratulacje, zostalem juz chyba ostatnim ortodoksem...

P226

Nawet nie kraczcie:) Cieszę się z Twojej szesnastki :)