MSSiKM

Zamach Komisji Europejskiej na prawa do posiadania broni!

Zaczęty przez adrian1, 19 Listopad, 2015, 08:58:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

PilotHN



Gwena



WTK

Już za chwileczkę, już za momencik..., liczba podpisów pod petycją przekroczy 150 000. Tak, wiem, to ciągle mało i jeszcze ktoś się tym musi przejąć ale...
Przypominam adres petycji: https://www.change.org/p/council-of-the-european-union-eu-you-cannot-stop-terrorism-by-restricting-legal-gun-ownership
No i działać! Kto jeszcze nie podpisał podpisać, zachęcać znajomych, informować...


Tomek

Przedwczoraj (24.11) dostałem maila z linkiem do protestu od firmy Incorsa. Myślę, że to bardzo dobry przykład działania firmy zajmującej się obrotem bronią na rzecz obrony strzelectwa. Co prawda rozesłanie linka do protestu to niewiele, ale zawsze coś. Polskie firmy zbrojeniowe (mam tu na myśli i producentów i sprzedawców) powinny zacząć silnie lobbować przeciwko propozycjom Komisji Europejskiej. Czy wiemy coś o działaniach tej branży? Może trzeba ich poinformować/zmotywować? Co z Polskim Koncernem Zbrojeniowym i Fabryką Broni? Mam świadomość, że pewnie tam siedzą ludzie z "nadania", których zbyt wiele nie obchodzi co sie wokół nich dzieje, ale może czas skończyć z takim stanem rzeczy? Wystarczy spojrzeć jak to wygląda w USA: firmy, które zarabiają na broni, są jej najzagorzalszymi obrońcami. Przecież nie podcina się gałęzi, na której się siedzi.

PilotHN

Ktoś coś skrobnie do FB? Wyślemy oficjalnym pismem, może znów jakaś wycieczka przy okazji...?



P226

Pytałem pracowników sklepu Knieja czy coś piszą/działają- ich odpowiedź "nie ma sensu/ nie ma po co" :(

PilotHN

Zapewne są nastawieni na myśliwych, którym też się naleje za kołnierz. ZTCW łowczy jeżdżą po zakupy do Tarnowa czy innych "ościennych" (takie modne krakowskie słowo :) ) miast, byle nie kupować w Kniei. Jak tak dalej pójdzie to przerzucą się na wiatrówki i ASG, a i to do czasu, potem zostaną tylko proce, które też nogą być niebezpieczne :).

Tomek

Jutro wyślę pisma do Radomia i Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Może by tak wysłać też w imieniu Stowarzyszenia? Będę też wysyłał do Prezydenta RP, Ministra Kultury (zmiany dotkną też broń muzealną). Oto moja propozycja:
Szanowni Państwo,
w związku z pracami legislacyjnymi prowadzonymi przez Komisję Europejską w celu wprowadzenia istotnych zmian w dyrektywie  Rady i Parlamentu Europejskiego nr 91/477/ECC z dnia 18 czerwca 1991 r. w sprawie kontroli nabywania i posiadania broni, zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą i apelem o podjęcie wszelkich możliwych działań w celu zablokowania zmian proponowanych przez Komisję Europejską, bowiem są one skrajnie niekorzystne dla legalnych posiadaczy broni palnej oraz niewątpliwie przyniosą negatywne konsekwencje dla rynku legalnej broni palnej, zarówno producentów, jak i podmiotów zajmujących się obrotem bronią palną i amunicją.
   W kilka dni po zamachach terrorystycznych w Paryżu, 18 listopada br. Komisja Europejska wystąpiła z inicjatywą zmian we wspomnianej dyrektywie. W największym skrócie zakładają one m.in. całkowity zakaz posiadania broni samopowtarzalnej opartej konstrukcyjnie na broni samoczynnej (a więc przerobionej na samopowtarzalną lub fabrycznie pozbawioną możliwości strzelania ogniem ciągłym, co oznacza zakaz posiadania wszystkich samopowtarzalnych wersji kbk AK, vz.58, AR itd., itd.) oraz broni, która jest podobna do broni samoczynnej (zwracam uwagę na użyte określenie: jest podobna, a więc wystarczy nawet zewnętrzne podobieństwo do broni automatycznej, by posiadanie danej broni było zakazane, co otwiera drogę do bardzo szerokiej interpretacji tego przepisu i objęcie zakazem np. pistoletów samopowtarzalnych, bowiem istnieją przecież samoczynne wersje m.in. pistoletu Glock). Restrykcja ta ma dotyczyć także broni pozbawionej cech użytkowych, którą przed pozbawieniem cech użytkowych można było zaliczyć do tych kategorii. W myśl proponowanych zmian prawnych, wszelka broń spełniająca powyższe kryteria ma zostać zniszczona (także broń muzealna, kolekcjonerska, zabytkowa, unikatowa). Znowelizowana dyrektywa zawiera także całkowity zakaz obrotu bronią za pośrednictwem Internetu, określenie maksymalnego okresu ważności pozwolenia na broń na 5 lat ( z koniecznością dowiedzenia, iż nadal spełnione są warunki, dla których zostało ono wydane w przypadku chęci jego przedłużenia, a więc de facto konieczność powtórnego przejścia całej procedury związanej z wydaniem pozwolenia), zaostrzenie zasad dotyczących kolekcjonerów broni (którzy są wymieniani jako potencjalne źródło wypływu legalnej broni na czarny rynek (!)).
   Podstawowym argumentem przedstawianym przez Komisję Europejską jako uzasadnienie proponowanych przez nią zmian prawnych jest chęć zapobieżenia w ten sposób kolejnym zamachom terrorystycznym i możliwości nabywania broni przez terrorystów i element przestępczy. W oczywisty sposób argument ten przeczy elementarnej logice, bowiem nowelizowana dyrektywa zawiera ograniczenia obejmujące tylko i jedynie legalnych posiadaczy broni posiadających pozwolenia na broń. Osoby te podlegają procedurze sprawdzającej w toku procedury związanej z wydaniem pozwolenia na broń, mogą posiadać tylko broń zarejestrowaną, znajdującą się w legalnym obrocie. Nie mają żadnej możliwości obrotu posiadaną broną poza przypadkami określonymi w prawie, a więc zbycie i nabycie broni może nastąpić tylko pomiędzy podmiotami posiadającymi stosowne zezwolenie lub osobami posiadającymi pozwolenie na broń i zaświadczenie uprawniające do nabycia broni (tzw. promesę). Nie jest więc możliwe, by legalny posiadacz broni stał się źródłem broni dla organizacji przestępczych i terrorystycznych, jak sugeruje to Komisja Europejska. Broń używana w czasie zamachów terrorystycznych i aktów kryminalnych to broń nielegalna, niezarejestrowana, nie mająca nic wspólnego z legalnym rynkiem broni i posiadaczami pozwoleń na broń. Proponowane zmiany przepisów w żaden sposób nie ograniczą możliwości nabywania broni na czarnym rynku, bowiem dotyczą tylko rynku legalnego i legalnych posiadaczy rejestrowanej broni.
   Jednocześnie należy zauważyć, iż dotychczasowe akty prawne obowiązujące we Wspólnocie Europejskiej oraz w poszczególnych państwach członkowskich, w tym w Polsce, w sposób wystarczający regulują sprawy obrotu bronią oraz uzyskiwania pozwoleń na broń palną. Stanowią skuteczną zaporę zapobiegającą przenikaniu legalnej broni w ręce przestępców, na każdym etapie jej zbywania i nabywania wymagając przedstawienia odpowiednich uprawnień, posługując się przy tym znormalizowanymi dokumentami, co ułatwia stała kontrolę i rejestrację tych czynności przez powołane do tego służby.
   Ewentualne wprowadzenie proponowanych przez Komisje Europejską zmian będzie miało katastrofalne skutki dla rynku legalnej broni palnej, bowiem z jednej strony większość z oferowanej obecnie przez producentów i dystrybutorów broni znajdzie się w kategorii broni, której posiadanie jest całkowicie zakazane, a z drugiej strony znacząco spadnie ilość osób posiadających pozwolenia na broń, z uwagi na zaostrzenie przepisów także i w tym zakresie. Obserwowana od kilku lat tendencja rozwojowa rynku broni palnej w Polsce, która zapoczątkowana została nowelizacją Ustawy o broni i amunicji w 2011 roku, ulegnie diametralnej zmianie na niekorzyść podmiotów zajmujących się obrotem bronią i amunicją.
   W związku z powyższym, zwracam się do Państwa, jako kontynuatorów chlubnych tradycji polskiego przemysłu zbrojeniowego, mającego swe źródła jeszcze w okresie międzywojennym, z prośbą o zainteresowanie powyższą sprawą i podjęcie określonych działań. Myślę, że celowym byłoby podjęcie akcji lobbingowej i informacyjnej w organach władzy ustawodawczej i wykonawczej w celu zablokowania przedmiotowych zmian, a także skierowanie odpowiednich pism do organów Wspólnoty Europejskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Ministra Spraw Wewnętrznych...

WTK

Takie drobne info na właściwy temat: http://www.rmf24.pl/raporty/raport-zamachy-paryz/fakty/news-bild-sprzedawal-bron-zamachowcom-z-paryza-zostal-aresztowany,nId,1928819#commentsZoneList
Jacy ci terroryści głupi. Mogli sobie łatwo kupić broń zdekowaną i ją "naprawić" albo przerobić samopowtarzalną, kupioną w sklepie a oni tak się narażają kupując na czarnym rynku...

MaciekSz

Tomek, wg mnie bardzo dobrze napisane, podoba mi sie.

PilotHN

Daj na pocztę do mnie z listą adresów elektrycznych i ziemnych, to roześlę.

WTK

No właśnie, tak się przejąłem losem biednych terrorystów, że zapomniałem napisać o najważniejszym. Tomek, jak najbardziej można, a nawet trzeba wysłać jako Stowarzyszenie. Zawsze to inaczej wygląda niż od jakiegoś "Kowalskiego". Bez urazy oczywiście. Chodzi mi o "wagę" takiego listu a nie o Ciebie jako osobę.

P226


Tomek

Dzięki, podobne w treści, ale poszerzone o inne argumenty wysyłam jutro do Prezydenta:
Szanowny Panie Prezydencie,
w związku z pracami legislacyjnymi prowadzonymi przez Komisję Europejską w celu wprowadzenia istotnych zmian w dyrektywie  Rady i Parlamentu Europejskiego nr 91/477/ECC z dnia 18 czerwca 1991 r. w sprawie kontroli nabywania i posiadania broni, zwracam się do Pana Prezydenta z uprzejmą prośbą i apelem o podjęcie wszelkich możliwych działań w celu zablokowania zmian proponowanych przez Komisję Europejską, bowiem są one skrajnie niekorzystne dla legalnych posiadaczy broni palnej, sportowców, myśliwych kolekcjonerów, członków grup rekonstrukcji historycznej oraz niewątpliwie przyniosą negatywne konsekwencje dla rynku legalnej broni palnej, zarówno producentów, jak i podmiotów zajmujących się obrotem bronią palną i amunicją.
   W kilka dni po zamachach terrorystycznych w Paryżu, 18 listopada br. Komisja Europejska wystąpiła z inicjatywą zmian we wspomnianej dyrektywie. W największym skrócie zakładają one m.in. całkowity zakaz posiadania broni samopowtarzalnej opartej konstrukcyjnie na broni samoczynnej (a więc przerobionej na samopowtarzalną lub fabrycznie pozbawioną możliwości strzelania ogniem ciągłym, co oznacza zakaz posiadania wszystkich samopowtarzalnych wersji kbk AK, vz.58, AR itd., itd.) oraz broni, która jest podobna do broni samoczynnej (zwracam uwagę na użyte określenie: jest podobna, a więc wystarczy nawet zewnętrzne podobieństwo do broni automatycznej, by posiadanie danej broni było zakazane, co otwiera drogę do bardzo szerokiej interpretacji tego przepisu i objęcie zakazem np. pistoletów samopowtarzalnych, bowiem istnieją przecież samoczynne wersje m.in. pistoletu Glock). Restrykcja ta ma dotyczyć także broni pozbawionej cech użytkowych, którą przed pozbawieniem cech użytkowych można było zaliczyć do tych kategorii. W myśl proponowanych zmian prawnych, wszelka broń spełniająca powyższe kryteria ma zostać zniszczona (także broń muzealna, kolekcjonerska, zabytkowa, unikatowa). Znowelizowana dyrektywa zawiera także całkowity zakaz obrotu bronią za pośrednictwem Internetu, określenie maksymalnego okresu ważności pozwolenia na broń na 5 lat ( z koniecznością dowiedzenia, iż nadal spełnione są warunki, dla których zostało ono wydane w przypadku chęci jego przedłużenia, a więc de facto konieczność powtórnego przejścia całej procedury związanej z wydaniem pozwolenia), zaostrzenie zasad dotyczących kolekcjonerów broni (którzy są wymieniani jako potencjalne źródło wypływu legalnej broni na czarny rynek (!)).
   Podstawowym argumentem przedstawianym przez Komisję Europejską jako uzasadnienie proponowanych przez nią zmian prawnych jest chęć zapobieżenia w ten sposób kolejnym zamachom terrorystycznym i możliwości nabywania broni przez terrorystów i element przestępczy. W oczywisty sposób argument ten przeczy elementarnej logice, bowiem nowelizowana dyrektywa zawiera ograniczenia obejmujące tylko i jedynie legalnych posiadaczy broni posiadających pozwolenia na broń. Osoby te podlegają procedurze sprawdzającej w toku procedury związanej z wydaniem pozwolenia na broń, mogą posiadać tylko broń zarejestrowaną, znajdującą się w legalnym obrocie. Nie mają żadnej możliwości obrotu posiadaną broną poza przypadkami określonymi w prawie, a więc zbycie i nabycie broni może nastąpić tylko pomiędzy podmiotami posiadającymi stosowne zezwolenie lub osobami posiadającymi pozwolenie na broń i zaświadczenie uprawniające do nabycia broni (tzw. promesę). Nie jest więc możliwe, by legalny posiadacz broni stał się źródłem broni dla organizacji przestępczych i terrorystycznych, jak sugeruje to Komisja Europejska. Broń używana w czasie zamachów terrorystycznych i aktów kryminalnych to broń nielegalna, niezarejestrowana, nie mająca nic wspólnego z legalnym rynkiem broni i posiadaczami pozwoleń na broń. Proponowane zmiany przepisów w żaden sposób nie ograniczą możliwości nabywania broni na czarnym rynku, bowiem dotyczą tylko rynku legalnego i legalnych posiadaczy rejestrowanej broni.
   Jednocześnie należy zauważyć, iż dotychczasowe akty prawne obowiązujące we Wspólnocie Europejskiej oraz w poszczególnych państwach członkowskich, w tym w Polsce, w sposób wystarczający regulują sprawy obrotu bronią oraz uzyskiwania pozwoleń na broń palną. Stanowią skuteczną zaporę zapobiegającą przenikaniu legalnej broni w ręce przestępców, na każdym etapie jej zbywania i nabywania wymagając przedstawienia odpowiednich uprawnień, posługując się przy tym znormalizowanymi dokumentami, co ułatwia stała kontrolę i rejestrację tych czynności przez powołane do tego służby. Zjawisko łamania przez legalnych posiadaczy broni zasad jej sprzedaży i zakupu w praktyce nie istnieje, nie są prowadzone nawet statystyki w tym zakresie (nie jest więc jasne na jakiej podstawie Komisja Europejska twierdzi, iż legalni posiadacze broni, m.in. kolekcjonerzy są źródłem broni dla czarnego rynku). Trzeba podkreślić, iż osoby posiadające pozwolenia na broń są praworządnymi obywatelami, przestrzegającymi obowiązujących norm, odpowiedzialnymi za posiadana przez siebie broń i przechowującymi ją w sposób uniemożliwiający dostęp doń osób nieuprawnionych (obowiązują w tym zakresie rygorystyczne przepisy). Nie są w naszym kraju znane przykłady zachowań, które mogłyby zanegować to stwierdzenie.
   Ewentualne wprowadzenie proponowanych przez Komisje Europejską zmian będzie miało katastrofalne skutki dla osób posiadających pozwolenia na broń w celu sportowym, kolekcjonerskim, myśliwskim, rekonstrukcji historycznej, szkoleniowym, bowiem uniemożliwi tym osobom realizację swoich pasji, zainteresowań, prowadzenie działalności gospodarczej i edukacyjnej do której niezbędne jest posiadanie przez te osoby broni palnej. Większość z egzemplarzy posiadanej przez te osoby znajdzie się w kategorii A, której posiadanie jest całkowicie zakazane. Wiele z tych osób, autentycznych pasjonatów broni i strzelectwa ze względów finansowych nie będzie stać na przedłużanie pozwolenia na broń co 5 lat. Należy również zwrócić uwagę na skutki dla kolekcjonerów broni palnej oraz muzeów gromadzących w swych zbiorach broń palną. Rozwijające się dynamicznie w Polsce kolekcjonerstwo broni jest szczególna szansą dla ochrony i powiększania naszego dziedzictwa narodowego. Prywatni kolekcjonerzy gromadzą w swych zbiorach często unikatowe i niezwykle wartościowe egzemplarze historycznej broni palnej. Niejednokrotnie jest to broń związana z dziejami polskiej walki o niepodległość, polskim przemysłem zbrojeniowym, nierzadko sprowadzana z zagranicy, pieczołowicie gromadzona i chroniona jako niewątpliwe dobro kultury właśnie przez kolekcjonerów. Proponowane przez Komisje Europejską zmiany prawne stanowią istotne zagrożenie zarówno dla samego kolekcjonerstwa (wysokie koszty ubiegania się o przedłużenie pozwolenia co 5 lat, zaostrzenie przepisów, uniemożliwienie zakupu broni za pośrednictwem Internetu), jak i zbiorów kolekcjonerskich, które zostaną zagrożone fizycznym zniszczeniem. Uwagi te dotyczą w dużej mierze także placówek muzealnych, w których zbiorach znajduje się także ta kategoria broni, która w myśl proponowanych zmian na zostać całkowicie zakazana. Niebywałym jest, iż zabytkowa, unikatowa broń palna o wartości naukowej, kolekcjonerskiej, materialnej nie jest uznawana przez Komisje Europejską jako dobro kultury, ale jako zwykły przedmiot, który można i należy zniszczyć. Negatywne konsekwencje uwidocznią się również na rynku legalnej broni palnej, bowiem z jednej strony większość z oferowanej obecnie przez producentów i dystrybutorów broni znajdzie się w kategorii broni, której posiadanie jest całkowicie zakazane, a z drugiej strony znacząco spadnie ilość osób posiadających pozwolenia na broń, z uwagi na zaostrzenie przepisów także i w tym zakresie. Obserwowana od kilku lat tendencja rozwojowa rynku broni palnej w Polsce, która zapoczątkowana została nowelizacją Ustawy o broni i amunicji w 2011 roku, ulegnie diametralnej zmianie na niekorzyść podmiotów zajmujących się obrotem bronią i amunicją.
   W związku z powyższym, zwracam się do Pana Prezydenta z prośbą o zainteresowanie powyższą sprawą i podjęcie określonych działań. Myślę, że celowym byłoby podjęcie akcji informacyjnej w organach władzy ustawodawczej i wykonawczej w celu zablokowania przedmiotowych zmian, a także skierowanie odpowiednich opinii do organów Wspólnoty Europejskiej.

PilotHN

Zatem nie ma sensu wysyłać tego samego jeszcze raz pod innym szyldem. Dzięki.

Tomek

Myślę, że to właśnie szyld się najbardziej liczy, bardziej nawet niż treść. Im więcej takich pism wpłynie, tym lepiej, trzeba dać wyraźny sygnał, że sprawa budzi emocje w szerokich kręgach. Pismo od Stowarzyszenia ma znacznie większa siłę przebicia. O naszych argumentach wszyscy doskonale wiedzą, chodzi tylko o to, by pokazać, że jest nas DUŻO. Władze nie ustąpią przed naszymi argumentami (przecież nawet pani Bieńkowska wie, że ta dyrektywa to jedna wielka bzdura, tu chodzi o pewien cel, który oni chcą za wszelką cenę przeforsować, nawet wbrew zdrowemu rozsądkowi), ale przed naszą ILOŚCiĄ i szumem jaki wokół tego robimy. Moim zdaniem wysłanie pism, nawet tej samej treści przez Stowarzyszenie jest jak najbardziej wskazane. Podobnie jeśli idzie o osoby prywatne. Po to wkleiłem tu treść moich pism, by inni sie wzorowali, trochę przerobili, a jak nie mają czasu to nawet skopiowali i wysłali. Im więcej tym lepiej.

PilotHN



UES

Cytat:
Szanowni Państwo,
W dniu dzisiejszym zakończyłem zbieranie petycji dot. zmian Dyrektywy Rady z dnia 18 czerwca 1991 r. w sprawie kontroli, nabywania i posiadania broni (91/477/EWG).
Bardzo dziękuję za wszystkie maile. Otrzymałem łącznie ponad 150 petycji wystosowanych przez polskie kluby strzelectwa sportowego, organizacje, stowarzyszenia i koła o charakterze kolekcjonerskim, rekonstrukcyjnym, łowieckim oraz pro-obronnym. Podmioty te - według moich szacunków - reprezentują kilkadziesiąt tysięcy osób. Szczególnie dziękuje za bardzo merytoryczne stanowiska m.in. takich organizacji jak: Ruch Obywatelski Miłośników Broni (ROMB), Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, Liga Obrony Kraju, Związek Strzelecki ,,Strzelec" Organizacja Społeczno-Wychowawcza, Obrona Narodowa PL, IPSC Polska oraz Polski Związek Łowiecki (mazowiecki).

Informuję, że przygotowałem już pismo wskazujące na negatywne skutki zmian Dyrektywy. Wcześniej sygnalizowałem już sprzeciw środowisk strzeleckich, kolekcjonerskich, myśliwskich na różnego rodzaju spotkaniach i gremiach.
Pismo to wraz z załącznikami tj. przesłanymi do mnie petycjami i stanowiskami (kilkaset stron) posegregowanymi według daty, wraz z tabelą i spisem, zostanie jutro złożone i zarejestrowane w:
1) Kancelarii Prezes Rady Ministrów Beaty Szydło,
2) Kancelarii Prezydenta RP Andrzeja Dudy,
3) Biurze Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji Mariusza Błaszczaka,
4) Biurze Prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego,

Wówczas będę się starał osobiście rozmawiać na ten temat z Panią Premier, Panem Ministrem, Panem Prezesem oraz będę informował Państwa o pisemnych odpowiedziach.

Przygotowałem również 51 odpisów pisma, które zostaną przeze mnie przesłane do wszystkich polskich europarlamentarzystów (jutro lub w poniedziałek).

O sprawie wie także Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka.

W przyszłym tygodniu; przygotowane przeze mnie pismo zostanie również wraz z załącznikami przesłane do Komisji Europejskiej i Parlamentu Europejskiego. Postanowiłem przetłumaczyć je na język angielski wraz ze spisem załączników (petycji), natomiast petycje zostaną dołączone w języku polskim. Ich tłumaczenie trwałoby wiele tygodni, a język polski jest przecież także językiem urzędowym Unii Europejskiej.
Będę Państwa informował o dalszych działaniach oraz wkrótce zamieszczę treść pisma i spis załączników (petycji).

Serdecznie pozdrawiam,
Jarosław Stawiarski


adrian1





Lemur

Jak Szanowne Forum z pewnością wie, poprawka do dyrektywy 91/477/EEC została przyjęta przez parlament EU.

Dla zainteresowanych wklejam linki do bazy stanowisk w sprawie tej nowelizacji:

http://uzbrojeni.pl/node/80

oraz do bazy stanowisk organizacji oraz osób publicznych:

http://uzbrojeni.pl/node/93

Czy Wam, jako stowarzyszeniu, udało się zająć oficjalne stanowisko w tej sprawie?

Pozdrawiam!